Afaceri si antreprenoriat Corporatii Fiscalitate

eMag a primit amendă pentru abuz față de vânzători

Un breaking news a făcut înconjurul României după ce a fost anunțată amenda de 6,7 milioare EUR adică 32.9 milioane RON pentru abuz de poziție dominanță. Consiliul Concurenței a investigat perioada ianuarie 2013 – iunie 2019 privind practicile neconcurențiale ale eMag. Se pară că eMag și-a plasat propriile produse în poziții mult mai favorabile față de partenerii din platformă, de cele mai mult eori eMag fiind un simplu revânzător.

„Platforma eMAG a funcționat în primii 12 ani de activitate doar cu vânzare directă. Apoi, treptat, prin platforma eMAG Marketplace, partenerii au avut posibilitatea să își vândă produsele, în baza unor reguli care au fost adaptate din mers, pe măsura ce platforma a evoluat. Concomitent cu plata amenzii, compania și-a asumat voluntar o serie de măsuri în fața autorității de concurență, prin care regulile și algoritmii vor fi mult mai transparenți. Astfel, perspectivele de dezvoltare ale partenerilor vor crește prin predictibilitate, acces la date și o soluționare rapidă a problemelor” – este răspunsul retailerului.

Sunt voci care acuză compania că s-a știut în tot acest timp acest lucru și că dezvoltările ulterioare din cadrul platformei au favorizat și mai mult retailerul în defavoarea partenerilor din platformă.

Amenda putea fi mult mai mare, dar compania a beneficiat de o reducere pentru că a recunoscut fapta și pentru că a colaborat.

Probabil, data viitoare, companiile care se înscriu pe eMag se vor gândi de 2 ori dacă să facă acest lucru. Există și alte alternative de marketplace-uri în creștere și previziunile sunt că eMag va avea parte de o scădere a vânzărilor în următorii ani.

Font Resize